miercuri, 17 septembrie 2014

cum va rog eu..

Cate orori intr-o zi de septembrie!
Dupa ce am ingurgitat o placinta dusa la coafor, in drum spre centru de radiografii dentare (unde m-au chinuit cand mi-au bagat camera aia in gura) ,intr-un autobuz prea plin, mi-a fost dat  sa aud o conversatie de exceptie.
O doamna trecuta lejer de 60 de ani, in timp ce statea la taclale cu prietena ei la telefon, pentru ca ,citez: "mi-au dat astia foarte multe minute si as vrea sa le vorbesc pe toate", ii spunea printre altele ,0cum se simtise ametita si ii fusese rau zilele astea . Asa ca urma sa treaca  pe la spital, intr-o garda, ca o s-o investigheze aia gratis si asa ii mai pune si ea ,pe doctori la treaba, ca oricum nu stiu decat sa se planga.. Ce mi s-a parut strigator la cer ,abia acum urmeaza. Femeia mai avea 30 de lei si pensia urma sa-i vina saptamana viitoare, dar voia sa-si pastreze banii pt duminica, cand urma sa lase un pomelnic la biserica. Say whaaaat???!!!!
Femeia, relaxata in scaun, in timp ce eu transpiram atarnata de bara de sus (am ramas repetenta la inaltime) si mi-as fi facut cruce cu varful limbii..dar, eram in dureri.
In tot acest timp ,ma gandeam la colegii mei, care iau in grija astfel de specimene. Vai de medicii rezidenti sau nu, care va iau in primire la garda si care va investigheaza "gratis". Gratis,my ass ! Aia care, oricum, "vor doar bani", pe care "nu-i mai satura Dumnezeu", care "au buzunare la halat ca sa-si insese plicurile acolo".Ha ha ha!
Dar, vine ,ea ,ziua de duminica , cand dai fuga-fuguta la biserica , ca sa-ti lasi pomelnicul cu rubedenii si pensia acolo ,ca apoi, sa te linistesti la gandul ca o sa-ti strige popa numele si nu o sa te mai loveasca boala...poate doar calul cu copita! Nu stiu,insa, cum functioneaza treaba. In functie de suma , iti striga numele o data, de mai multe ori sau deloc , daca n-ai pus bani? Poate-mi spune si mie cineva , ca sa nu ma fac de ras ,cand oi merge la slujba ! Si , la sfarsit , voi va ingramaditi la troleu si popa ridica prafu'cu bolidul lui, pe care voi il vedeti doar in reclame. E normal,nu-i asa?
Daca va mai raman vreodata bani sa vizitati Palatul Parlamentului ,poate zaboviti si pe strada Patriarhiei nr. 1...la resedinta Patriarhului! E o casa mare si neexpusa credinciosilor. E mare ,pentru ca trebuie sa se roage pt intreg poporul...asa ca ,are nevoie de un spatiu pe masura!
Aaah, si sa va rugati si pt mine cand urcati la Babele. Eu nu am timp si nici bani pentru asta. Nu mi-a intrat salariul.

Un comentariu:

andreea spunea...

pierduta in nebunia voastra regasita in nebunia mea!:-)
frumos!